esmaspäev, 7. september 2015

Külli kogemus Vanema Õena

Alustasin vabatahtliku tegevusega üsna noorelt, põhikoolis. Umbes samal ajal märkasin esimest korda ka infot Vanem Vend Vanem Õde (VVVÕ) programmi kohta, ent olin veel liiga noor ja nii see jäigi mind tulevikku ootama. Vabatahtlik töö tähendab minu jaoks võimalust panustada tegevusse, millesse ma usun, ning teha seda südamega. Selles ei saa eriti midagi valesti teha, sest südamest tegutsedes õnnestub ettevõtmine igal juhul. VVVÕ on minu jaoks programm, kus saab olla vabatahtlik selle kõige tähtsamas ja siiramas mõttes, sõna otseses tähenduses – selline sõbraks olemine saabki olla ainult vabatahtlik. Mina olen väga rahul: olen kohtunud paljude heade inimestega, kes teevad õiget asja, ma olen rõõmustanud ning palju õppinud.

Eelkõige õppisin ma olema tingimusteta hooliv vanem õde. Ma sain aru, et ma saan endale võtta huvitava rolli - saan olla vanem õde, kes usub alati oma nooremasse õesse. Nii on tal lihtsam endasse uskuda, ka siis, kui ei lähe just kõige paremini koolis või kodus. Igasugused edukogemused on äärmiselt tähtsad, nii ma olengi nendele tähelepanu pööramist tähtsaks pidanud. Teiseks väärtuseks pean ausust, eelkõige mu noorema õe võimalust olla minuga aus. Ei pea mina olema järjekordne täiskasvanu, kes pahandab ja hurjutab. Otsustasin selles mõttes vabalt võtta ning vajadusel rääkida eelkõige enda kogemustest: miks mina ei suitseta või jälgin oma alkoholitarbimise harjumusi.

Kõige rohkem on mind rõõmustanud need hetked, mil ma näen, kui palju on mu noorem õde arenenud ja kui täiskasvanulikult võib ta mõnikord mõelda. On suur rõõm mõista, et kellelgi, kellele ma elan väga palju kaasa, hakkab paremini minema. Olin väga uhke, kui mu noorem õde jagas minuga isegi oma e-kooli parooli, et saaksin näha, kuidas (=kui hästi) tal koolis läheb. Ma veendusin, et jagatud rõõm on veel suurem ja kõik lapsed tahavad (kas või aeg-ajalt) head olla. Ma soovin selleks võimaluse anda.

Vanem Õde
Külli Park

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar