teisipäev, 8. september 2015

Diana kogemus Vanema Õena

Olen Vanem Õde ühele toredale 13- aastasele tüdrukule. Meie esimene kohtumine kolm aastat tagasi oli väga emotsionaalne ja meeldejääv. Alguses istus üks ühes, teine teises pingi servas üksteisest võimalikult kaugel. Jutu edenedes nihkus Kadri (nimi muudetud) aga mulle üha lähemale kuni ta oli täitsa minu juures ja kallistas mind, endal pisarad silmis.

Tegelikult pole ma talle vanem õde, vaid me oleme sõbrad. Sõbrad, kes tunnevad ennast üks teise seltsis lihtsalt hästi. Meie lemmiktegevuseks on jalutamine. Tavaliselt püüame kõndida kuskile, kus kumbki pole käinud. Üks kord õnnestus meil isegi natuke ära eksida. Need retked on hea võimalus rääkida, üksteist kuulata, teha nalja ja lollitada. Naermine on äärmiselt oluline. Mulle meeldib Kadri natuke sarkastiline huumorimeel. Tõeliselt lahe on koos mängida lehesõda, jälgida jõe ääres parte, kiikuda, teha kujuteldava fotokaga kujuteldavaid pilte jne. Tema meelest on ilmselt kõige lahedam seik, kui ta pritsis mu ühel VVVÕ üritusel ülikooli raamatukogu purskkaevus läbimärjaks ja kuidas me niimoodi märjana läbi linna koju kõndisime. Just need väikesed hetked on miski, mida meenutada.

Programmi laste jaoks on oluline, et neil oleks kas või üks inimene, kes on ainult tema päralt. Kuna ikka ka teised lapsed tahavad uue inimesega mängida, sülle ronida või kallistada, siis see oli alguses Kadriga natuke probleemiks. Ta ei tahtnud mind kellegagi jagada. Seetõttu oli  ta nii mõnigi kord solvunud, aga eks pika peale ta nägi, et ma ei kao kuskile. On väga oluline, et väike sõber tunneks, et ta on sulle kallis. Väljenda seda ka sõnadega!

Olen märganud, et Kadri jälgib teraselt, kuidas ma käitun või välja näen. Tal ei jää kunagi märkamata, kui olen näiteks ripsmeid värvinud,  kannan kontsaga kingi või olen tavalisest tõsisem. Seega on oluline, et oleme teadlikud sellest, et oleme oma väikesele sõbrale oma tegude ja sõnadega eeskujuks.

Lisaks Kadrile olen leidnud programmist häid sõpru ja tuttavaid ka vabatahtlike seast. Meid kõiki just kui ühendab miski. Hea on teha koostööd entusiastlike, abivalmite ja särasilmsete, aga samas nii erinevate inimestega.


Vanem Õde
Diana

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar